روز جهانی زن است – HAPPI

امروز 8 مارس روز جهانی زن است. این یک روز جهانی است که از دستاوردهای اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی زنان تجلیل می کند. این روز همچنین دعوت به عمل برای تسریع برابری جنسیتی است. همزمان با گردهم آمدن گروه ها برای جشن گرفتن دستاوردهای زنان یا گردهمایی برای برابری زنان ، فعالیت چشمگیری در سطح جهان مشاهده می شود.

موضوع امسال #ChoosetoChallenge است که بسیار مناسب است. به هر حال ، طبق اعلام سازمان ملل:

• شکاف دستمزد جنسیتی 23٪ تخمین زده شده است. این بدان معناست که زنان 77 درصد درآمد مردان را کسب می کنند ، اگرچه این ارقام میزان واقعی شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی را کمرنگ می کنند ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که خوداشتغالی غیررسمی در آنها شایع است. زنان همچنین با مجازات دستمزد مادرانه روبرو هستند که با افزایش تعداد فرزندان زن این مجازات افزایش می یابد.

• زنان تمایل دارند حدود 2.5 برابر بیشتر از مردان وقت خود را برای مراقبت های بدون حقوق و کارهای خانگی صرف کنند. مقدار زمانی که به کار مراقبت های بدون حقوق اختصاص داده شده است با مشارکت نیروی کار زنان ارتباط منفی دارد.

• در سطح جهان ، بیش از 2.7 میلیارد زن از نظر قانونی از داشتن شغل انتخابی مشابه مردان محدود شده اند. از 189 اقتصاد ارزیابی شده در سال 2018 ، 104 اقتصاد هنوز قانونی دارند که مانع کار زنان در مشاغل خاص می شود ، 59 اقتصاد هیچ قانونی در مورد آزار و اذیت جنسی در محل کار ندارند و در 18 اقتصاد ، شوهرها می توانند به طور قانونی از کار همسران خود جلوگیری کنند.

• میزان مشارکت در نیروی کار برای زنان 25-54 ساله 63٪ در مقایسه با 94٪ برای مردان است. هنگامی که زنان جوان (15 سال به بالا) و مسن تر (55 سال به بالا) شامل می شوند ، در سال 2018 میزان مشارکت جهانی نیروی کار در زنان با 48.5٪ ، 26.5 درصد کمتر از مردان ، کاهش می یابد.

هنوز ، روز جهانی زن فرصتی برای بزرگداشت دستاوردهای زنان است. افزایش آگاهی در مورد برابری زنان ؛ لابی برای تساوی جنسیتی سریع و جمع آوری کمک مالی برای موسسات خیریه متمرکز بر زنان.

صنعت تولیدات خانگی و شخصی با اهدای پول ، حمایت از اهداف زنان و آگاهی بخشی به سهم خود عمل می کند. مثلا:

• یونیلور کمپین # بی صدا خود را برای پایان دادن به خشونت خانگی آغاز می کند. آلین سانتوس ، مدیر ارشد بازاریابی و تنوع و شمول می گوید: “یک سوم زندگی بزرگسالان ما در محل کار خود صرف می شود.” “این کارفرمایانی مانند Unilever را در یک موقعیت منحصر به فرد قرار می دهد تا فرهنگ محل کار خود را ایجاد کنند ، جایی که مردم بدانند می توانند با اطمینان و امنیت به پشتیبانی دسترسی پیدا کنند.

• شرکتهای Estée Lauder بنیانگذار خود ، Estée Lauder را رئیس دختر اصلی می نامند. برای بزرگداشت روز جهانی زن ، ELC در حال خردمندی از زنان شرکت های Estée Lauder است.

• در جریان اجلاس #WeSeeEqual ، Procter & Gamble تعهدات متعددی از جمله: آموزش بیش از 30 میلیون دختر نوجوان در مورد بلوغ و بهداشت در سراسر آسیا اقیانوسیه ، خاورمیانه و آفریقا ، از طریق برنامه Always and Whisper ‘Keeping Girls in School’ در طول سه سال آینده 200 میلیون دلار هزینه تا سال 2025 به عمد کار با مشاغل تحت مالکیت زنان در سراسر آسیا و اقیانوسیه ، خاورمیانه و آفریقا. و گسترش “اشتراک مراقبت”. سیاست مرخصی والدین در منطقه آسیا اقیانوسیه ، خاورمیانه و آفریقا. در برنامه جدید “اشتراک مراقبت” ، همه والدین جدید حداقل 8 هفته مرخصی کاملاً استحقاقی و 6 هفته مرخصی بهبودی اضافی برای مادران متولد شده برخوردار خواهند شد. سرانجام ، P&G متعهد شده است تا تعادل جنسیتی 50-50 در بین نیروهای کار مدیریتی خود در آسیای اقیانوسیه ، خاورمیانه و آفریقا را تا پایان سال 2022 به دست آورد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>