رشد اقتصادی چین باعث بهبود جهانی می شود

بیماری همه گیر COVID-19 نحوه کار ، هزینه و بازی مصرف کنندگان را تغییر داد. به گفته مک کینزی و شرکت ، این واقعیت که چین همچنان موتور رشد اقتصاد جهانی است را تغییر نداد ، بنابراین درک تأثیر همه گیری در اقتصاد شماره 2 جهان بسیار مهم است. گزارشی با عنوان “درک مصرف کنندگان چینی: موتور رشد جهان” ، چگونگی تأثیر همه گیر بر الگوی خرید ، کشف جیب های جدید رشد و به روزرسانی استراتژی های دیجیتال را بررسی می کند.

به گفته مک کینزی ، پنج روند در چین تسریع می شود:

• دیجیتالی سازی. ابزارهای دیجیتال به طور فزاینده ای به محبوب ترین راه حل تبدیل می شوند و از B2C به B2B گسترش می یابند. به عنوان مثال ، 55٪ از مصرف کنندگان به خرید آنلاین مواد غذایی و پس از شیوع بیماری ادامه خواهند داد.

• کاهش مواجهه جهانی. افزایش اهمیت بازارهای داخلی ، فناوری و سرمایه. این اقدام در حالی صورت می گیرد که 30-50٪ شرکت ها اظهار داشتند که در حال بررسی اصلاح استراتژی های زنجیره تامین خود هستند.

• افزایش شدت رقابت. فناوری و چابکی ، برندگان را به سمت گرفتن سهم شیر از ارزش صنعت سوق می دهد. در چین ، دهک بالای شرکت ها 90٪ از کل سود اقتصادی را به خود اختصاص می دهند ، در حالی که در سایر کشورهای جهان 70٪ است. بسیاری از برندگان قبل از همه گیری ، دیجیتالی شده و هنگام برخورد با COVID-19 ، سهم ضبط را به خود اختصاص می دهند.

• مصرف کنندگان روی سن می روند. مصرف کنندگان ، به ویژه جوانان ، با احتیاط بیشتری انجام می شوند و از سلامتی مراقبت می کنند. طبق یک نظرسنجی ، 42٪ از مصرف کنندگان جوان قصد دارند در نتیجه ویروس پس انداز بیشتری انجام دهند.

• بخشهای خصوصی و اجتماعی افزایش می یابد. بخش خصوصی نقش اقتصادی-اجتماعی قویتری دارد ، در حالی که بخش اجتماعی افزایش می یابد. به گفته مک کینزی ، بخش خصوصی تقریباً دو سوم از رشد اقتصادی چین و 90 درصد مشاغل جدید را تشکیل می دهد.

در همان زمان ، سایر کشورها می توانند از بهبود صنعت سفر چین – و فرصت های زیبایی بدون عوارض همراه باشند. مصرف کنندگان چینی به مسافرت های اوقات فراغت داخلی اعتماد دارند ، اما گروه های کوچک را ترجیح می دهند. در مقابل ، سفرهای بین المللی هنوز هم ناامن تلقی می شوند – چه برای اهداف کاری و چه برای اوقات فراغت. طبق گفته مک کینزی ، مسافرت های سطح بالای داخلی در حال رونق است ، زیرا هتل های لوکس به 90٪ سطح اشغال نزدیک می شوند. مسافران به کجا می روند؟ چین غربی و استان هاینان که دارای مناظر زیبا ، فعالیت در فضای باز و استراحتگاه های ساحلی هستند ، رشد چشمگیری داشته اند.

مک کینزی گفت شرکت هایی که در بازارهایی با نرخ انتقال بسیار پایین فعالیت می کنند ممکن است بر بازسازی تقاضای داخلی ، یافتن کانال های جدید یا بررسی فرصت های ایجاد حباب سفر تمرکز کنند. اما جکشورها هنوز در مراحل مختلف قفل محلی قرار دارند و سفر داخلی ممکن است در هر بازار امکان پذیر نباشد. مک کینزی پیشنهاد می کند ، در صورت لزوم ، تقاضای داخلی را می توان از طریق تمرکز بر مقصدهای داخلی در حال ظهور افزایش داد – به ویژه آنهایی که فرصت های اوقات فراغت در فضای باز را ارائه می دهند.

حتی قبل از همه گیری ، کانال لوکس در همه بخش ها با مشکل روبرو بود ، زیرا مصرف کنندگان از فروشگاه های بزرگ اجتناب می کردند و به صورت آنلاین خرید می کردند. هنوز همبخش لوکس او را به سمت یک مشتری جهانی می کشاند. مک کینزی معتقد است که 20-30٪ از درآمد صنعت از طریق مصرف کنندگان خریدهای لوکس در خارج از کشور خود تأمین می شود. در سال 2018 ، مصرف کنندگان چینی بیش از 150 میلیون سفر به خارج از کشور داشته اند. مک کینزی تخمین می زند که خریدهای خارج از سرزمین اصلی بیش از نیمی از هزینه های لوکس چین در آن سال را تشکیل دهد. اخبار خوب ، هرچند کوتاه مدت ، برای شرکت های زیبایی بیشتر می خواهید؟ مک کینزی گفت جنبش تجربی که در سالهای اخیر بر هزینه های لوکس مسلط است ، در صورت بازگشت موقت مصرف کالاها از طریق تجربه ، در کوتاه مدت سرعت خود را کاهش می دهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>